torsdag, juni 09, 2005

Pros och cons

Jag blir alldels matt av att tänka på det här hela tiden. Jag har jobb som jag måste få gjort istället för att gå omkring och prata för mig själv. Jag borde kanske skriva ner pros och cons som min tidigare brevvän numera msn-kompis D i Kentucky föreslog.

Pros - det verkar vara en väldigt stimulerande arbetsplats där man kan lära sig det mesta som händer i min bransch. Jag skulle gissningsvis ha stor nytta av detta när jag fortsätter hemma sedan. England är ju alltid trevligt, världens bästa shopping, världens bästa böcker, världens bästa tv, världens bästa Wagamama, världens bästa Costas och världens bästa lilla E.

Cons - Jag skulle knappt träffa barnen. Jag skulle inte ha råd att shoppa alls, än mindre åka till Montezumas i Brighton för att köpa den godaste chokladen in the history of chocolate Lemon something or other med nibs i. Vi har inte råd att bo bra. Och jag skulle aldrig träffa barnen. Lilla E bor inte i närheten direkt och jag skulle inte ha råd att åka tåg dit. Hon jobbar dessutom ännu mer. Och jag skulle ju hälsa på henne härifrån. Nu kan jag ju äntligen lämna barnen i flera timmar och även några nätter.

Inga kommentarer: