söndag, december 18, 2005

Clementiner

Edvin har ätit två clementiner och vill äta en tredje, men om det skulle ligga någon som helst sanning i det att skinnet på clementiner kan ge tarmvred så säger jag nej. Mitt eget rekord är 10 tror jag. När jag gick på högstadiet gick vi ofta och köpte varsin påse clementiner på Östenssons inne i stan (jag var där i somras och de har nästan samma personal såhär 20 år senare...) innan bussen hem gick (bussresan tog ca 15 minuter). Men idag har jag mest handlat julklappar. Och kläder till trashanksbarnen som bara har ärvda kläder. Jag tänkte att de kunde få ha nya på julafton åtminstone (4-åringen svidade förstås om så fort jag kom hem, han fick kläder med bling för första gången). Så jag gick till H&M och köpte 4 tröjor och två par byxor på pojkavdelningen. Jag köpte det allra färggladaste jag kunde hitta: 1 klargrön tröja, 1 grå tröja, 1 blå/vitrandig tröja, 1 vit tröja med drak/slottsmotiv (det var helt enkelt Edvins tur att få den coolaste grejen) och 2 par mellanblå (är det en färg) byxor med lite gröna detaljer. På 4-åringens byxor hänger det en liten kedja med ett flygplan. (Just nu står båda barnen inne i sitt rum och slår på dörren med kastrullock; det är ett experiment, tydligen). Jag har köpt alla julklappar, men jag blir lite stressad varje gång jag tänker på det så jag har säkert glömt nåt. (I den första listan jag skrev glömde jag min syster, så det är fullt möjligt; jag måste skriva nya listor nu med allt jag köpt.) Jag åt en muffins till lunch. Det får man när man går och går och går.

3 kommentarer:

crrly sa...

Å. Jag kunde precis höra dig berätta allt det där. Låta precis som du brukade göra.

:)

Eva-L sa...

ja tänk att man inte förändras mer på 15+ år!!

crrly sa...

:)