torsdag, januari 12, 2006

Dagens mat

Vi hittade ett recept på bönsoppa i min Vänner-kokbok (wtf, en särskrivning i min text?)som verkade intressant så just nu gör jag den i min nya ljusblå Le Creuset-gryta (världens bästa julklapp från J). Det såg så bra ut på pappret: svarta bönor, jalapeño, lök, vitlök, spiskummin, chillipulver och lime. Det bara ser så äckligt ut. Men det är inte klart än, jag ska mixa lite och vid serveringen ska man lägga på hackad purjo, förhoppningsvis blir det bättre. Jag hittade dessutom en av världens snyggaste hembakta baguetter (recept Annas nya) i frysen som fortfarande är god.

Uppdatering: Det blev faktiskt riktigt bra efter mixningen. Då såg soppan ut som trattkantarellsoppa ungefär och det är ju gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
jag läste ditt inlägg i bloggen om en Vänner-kokbok, är det den som kommer från amerikanska TV-serien Friends? I så fall var hittade du den, jag letar efter den som julklapp nämligen.
Mvh
/Evelina