söndag, januari 22, 2006

Influensa

4-åringen har influensa. Han har från och till rätt hög feber och väldigt ont i benen (eftersom han har växtvärk ibland på nätterna vägrar han inse att han är sjuk utan tror att det räcker med "morsage"; han kan dock inte förklara varför han somnar i min famn hela tiden...). Igår kväll när han skulle sova var det 20 myror i hans rum och en bläckfisk i taket. Jag drömde, säger han. Nu sitter jag och läser om influensastammar på Smittskyddsinstitutets hemsida och funderar på om man bör söka läkarvård för att de ska kunna rapportera antalet influensafall, eller hur funkar det? Och får alla i familjen influensa nu? 4-åringen är ju den som står sig bäst vid sjukdom, alla vi andra faller ihop som trasor. Särskilt Edvin. Och särskilt J. Det kan bli intressant. Som tur var storhandlade J idag så vi har mat så vi klarar oss i flera veckor. Tyvärr missade han saft till den sjuke så jag måste snöra på mig snöskorna och hajka bort till ICA. Där har dom choklad också.

Inga kommentarer: