söndag, januari 08, 2006

Observation i kälkbacken

Idag var vi i kälkbacken och det var första gången på många år jag åkte pulka och snowracer. Jag har förstås åkt sopsäck i slottsbacken i Uppsala flera vintrar men det är ju inte riktigt samma sak. J och jag var långt ifrån de enda som åkte med barnen och flera andra i vår ålder åkte själva. När jag var liten och åkte kälke var det antingen helt utan vuxna i närheten eller med vuxna som mest stod bredvid. Nu bodde vi iofs på landet när jag var liten och de som ägde marken vägrade låta andra utntyttja den fantastiska backe som fanns där på Håleberget (Motalas slalomklubb ville gärna bygga slalombana där), så det var ju oftast bara jag, min syster och diverse kompisar och kusiner. Nu måste jag köpa nån form av skidbyxor och hoppas att snön ligger kvar ett tag till.

4 kommentarer:

crrly sa...

Ååååh, vad roligt! Jag har aldrig riktigt slutat åka pulka. Jag träffade en kille från internet för två år sen och vi "dejtade" genom att åka pulka, i en helt vansinnig backe. Weeeee!

SANDRA sa...

Trekanten sa du hos mig.
Oh well.
Då är vi grannar.

Eva-L sa...

crrly: du måste komma hit nån gång och åka i vår vansinniga backen, på slutet åker man ut på en sjö.
sandra: jo, jag misstänkte det. Du har angett olika ställen på väg till och från och det låter rätt likt min omgivning.

crrly sa...

Shit, vad KUL! :D Jag kommer!!