onsdag, januari 25, 2006

Är det här sant?

Bordtennisstjärna sparkas på grund av graviditet. "Jag har upplyst henne om att kinesiska kvinnor står böjda i risfält i åttonde månaden". WTF?
(Nu är det antagligen fruktansvärt jobbigt att plocka ris och jag inte tänka mig att det är särskilt gynnsamt för gravida, jag tror inte heller de väljer att stå där, men att träna på elitnivå är inte det nåt av det värsta man kan företa sig? (Sa jag förresten att jag köpte nya träningskläder på H&M idag för jag ska börja springa nån gång när snön smälter, detta är alltså min träningsnivå))

Och tränarens dotter sen: "Hon sviker laget och hela Sverige". Det låter som att vi (i ordets vidaste bemärkelse) köpt en livegen bordtennisspelare.

Nu är ju jag en varm förespråkare av att alla gravida så fort de bara kan och har råd ska släppa det mesta som är jobbigt och bara göra slappa saker som att ligga och stirra rakt framför sig och gå ut och vara borta i flera timmar utan ens tänka på något som har med hemmet att göra (för varför skulle man det), samt sitta på toaltten så mycket som möjligt (ja, det gör man ju av så många anledningar som gravid) och riktigt njuta av ensamheten (för sen kommer Edvin/ eller troligare nåt annat barn: (förtjust) Men vad gör du? Kissar du? (lätt anklagande) Varför har du ingen snopp?) Dit jag ville komma var, att vissa kan säkert jobba hur länge som helst, men man får faktiskt inte tvinga dom om dom inte vill. I alla fall inte i Sverige. Såvitt jag vet (jag brasklappar lite här).

Omigod, satt jag och tänkte förut helt utan anledning, (nån sa det på tv och jag stavade det så i huvudet för det är rätt kul, jag måste ju alltid stava rätt annars). Nu fick jag plötsligt en passande anledning också. Omigod

2 kommentarer:

crrly sa...

Det jävla äcklot har tagit "time out", hahaha, hoppas idiotfanskapet är inlåst nånstans, såna som han behöver vi DEFINITIVT INTE i det här landet!

Eva-L sa...

"Time out". Eller hur! Tror du det var frivilligt eller?