onsdag, januari 25, 2006

Saker jag ser fram emot 2006

-att bli av med skötplatsen i badrummet. Jag vet att många byter utan skötplats ungefär från att barnen lär sig stå, men jag tycker det verkar jobbigt. Kanske är det bara mina barn som bajsar flera gånger/dag, kanske är jag ovanligt bekväm)
-att slippa byta blöjor helt och hållet. Min kompis Ulle pratade jämt om "blöjlukt i näsan i 100 år" som nåt slags argument mot att skaffa barn, (både före och efter att jag fick 4-åringen). Jag störde mig nåt vansinnigt på det eftersom jag tyckte det var rätt OK att byta blöjor då i början och ett rätt halvdant argument mot barn. Jag stör mig fortfarande på det men nu är jag mer upprörd över att 1) hon hade lite rätt 2) hon har fortfarande inte behövt byta blöjor i nån utsträckning så hon vet egentligen inte vad hon pratar om, fast hon har rätt. Visst verkar jag mogen? (Vilket otroligt hemskt ord mogen är i det här sammanhanget, jag försökte formulera om det flera ggr men det gick inte, jag måste spara min hjärnkapacitet till "comprehensive solutions for physically securing desktop computers".)

Idag är båda barnen hemma och jag jobbar. Det går sådär. Nu kunde man ju tänka sig att J borde ta sitt föräldraansvar och vara hemma, men det hjälper inte riktigt för jag måste ändå sitta här och jobba. Fast till imorgon har jag fixat en annan arbetsplats så då drar jag. (Som en extra bonus kan jag då gå till Åhléns och kolla Clinique-erbjudandet som Ninni skriver om. Jag behöver små ögonskuggor just nu. Och Diamant-praliner från NK...

3 kommentarer:

crrly sa...

Diamant?



Jag vill köra tygblöjor om jag nån gång får bäse. Verkar inte så jobbigt eller äckligt ändå.

Eva-L sa...

Oj, vad du skriver:-)
Den främsta fördelen med tygblöjor är väl att man spar en hemsk massa pengar. Mindre äckligt, kanske. Mindre jobbigt? Jag tror det är jobbigare faktiskt. Lukten lär ju inte bli mindre av att man måste ha en massa blöjor liggande för att spara ihop till en tvätt.
Diamant: vit choklad med mörk hallonchokladtryffel. Den är diamant (fotbollsslipad) och är en VM-pralin. Jag har 7 st i skafferiet just nu...

crrly sa...

Läser ikapp! :)


"Mindre jobbigt" har jag inte påstått, menade snarare "inte så jobbigt som man tror". Man lägger väl blöjorna i nån speciell tättslutande hink så länge. Äh, ska inte bry mig om det där förrän den dag det ev blir aktuellt...