lördag, januari 21, 2006

Sliding doors

Vi har köttfärs hemma och jag vill göra köttbullar till lunch. Efter diskussion bestämmer vi oss för att göra hamburgare på färsen till kvällsmat istället. Jag går till affären för att göra kompletterande inköp (och köpa lunch). På väg till frukt/grönsaksavdelningen tänker jag att jag vill ha gurka till hamburgaren. Jag komemr fram till grönsaks/fruktavdelningen och plockar åt mig några bananer, de har äntligen fått in nya kravbananer. Sen tänker jag att jag kanske borde köpa färdig sås till köttbullarna. Nej, tänker jag sen, jag gör en kall gurksås. Jag plockar åt mig en gurka. Sedan går jag till konserverna och tar en burk soltorkade tomater för jag gillar inte köttbullar, det är idén med husmanskost som är tilltalande, så jag har hackade soltorkade tomater och fefferoni i färsen. Efter det går jag till ostavdelningen och plockar till mig en Gouda och en Høng himmelsblå till hamburgarna. Sen köpte jag choklad, betalade och gick hem. Jag lever två parallella liv i en och samma kropp, det måste vara därför jag är så sömnig.

Inga kommentarer: