fredag, februari 17, 2006

Efficiency is my middle name

Ibland bara blixtrar det till och jobbar jag jättesnabbt. Idag var en sån dag. Jag är inte helt klar, men har tillräckligt lite kvar för att gå in här och skriva att nästa vecka åker jag till Motala - staden som gud *sätt in valfritt verb här*. Som vanligt kommer jag sitta ett par mil uatnför stan med en modemkoppling (elavbrottsrisken har åtminstone nästan helt försvunnit sedan de grävde ner kablarna, förr fick pappa ge sig ut med ficklampa och leta reda på var ett träd hade fallit över strömkablarna för underlätta för elkillarna (och mamma som står där med sin frys (mina föräldrar det klassiska 50-talsparet) och sin mat och gråter så övergivet) och det är faktiskt inte helt oförenat med livsfara) och kommer inte kunna koppla upp mig så ofta för då kan ingen ringa (och min mobil funkar inte därute i skogen). Jag och J = 50-talsparet; jag åker med barnen på sportlov och J är hemma i stan och jobbar. Rena Lotta på Bråkmakargatan. Bortsett från att vi inte har nån Majken (du förresten som ska ha en Majken, läser du här? Grattis isåfall, jag ska höra av mig snarast och senast till påsk)! och jag lär få fixa a l l t, eftersom mamma går med käpp(?!), pappa antagligen jobbar trots löften om det motsatta (och om han inte jobbar så kommer han definitivt att underhålla barnen så att jag kan joba och laga mat ifred). Å andra sidan behöver jag ju inte laga så mycket mat för vi (läs mamma) äter bara mat en gång om dagen det räcker. (Sen blir hon förvånad när hon upptäcker att vi andra, normalhungriga människor har ätit upp alla bullar...). Which reminds me, jag måste ringa kusin Malin för att planera in lite pulkaåkning i gropen bredvid sjukhuset (har den nåt namn?). Nu ska jag djupandas en stund.

2 kommentarer:

crrly sa...

Majken??

Gropen bredvid sjukhuset = den framför Lyckornaskolan? Isåfall heter den Grusgropen! :)

Eva-L sa...

Precis den är det! Vet du att de lagt ner Lyckornaskolan?
Ja, en kompis i Skåne ska ha en bebis i maj och arbetsnamnet är Majken.