onsdag, februari 01, 2006

Olater

Crrly ville att jag skulle berätta om ovanor jag har. Eller var det egenheter? Aha, det var båda.

Jag kan inte ta i skumgummi och vill helst inte tänka på att ta i det och gör jag det får jag gåshud och ryser(tänker på det alltså, om jag tar i det stänger jag ute hela världen och trycker så hårt jag kan för att inte råka dra med handen på s k u m g u m m i t.


Jag är dålig på att lyssna och försvinner ofta bort i tankar utan att riktigt märka det. Åtmintsone inte förrän efteråt.

Jag tål inte att någon tar på mina öron eller på mina tår. Jag får knutar i magen av att ens tänka på det.

Jag gör helst saker udda antal gånger. Jag kan inte komma på något exempel som jag gör, det är mest en känsla. Men om jag skulle behöva dubbelkolla att dörren var låst och då kollade två gånger skulle jag bli tvungen att göra det en tredje för symmetrins skull. Nu kollar jag aldrig om dörren är låst eller inte för jag bryr mig inte så mycket om sånt. Det är symmetri i tal som är viktigt. Till exempel, precis nu listadejag sex saker men tog bort den sista, delvis eftersom det bara var fem grejer som jag skulle outa. Och det kan ju vara nog.

Jag kollar mail alldeles för ofta. Jag låtsas att det är pga jobbet, men oftast inte. Jag blir allt bättre på att låta bli när jag är ledig.

2 kommentarer:

crrly sa...

Va, inte öron eller tår? Och du har barn?! ;)

Ibland somnar jag hållande i darlings örsnibb... trygghet! :)

Eva-L sa...

Om jag var darling skulle jag få panik:) och skrika högt och eventuellt slåss lite också...