onsdag, februari 08, 2006

Småbarn

Nu har ju inte jag haft ett överdrivet jobbigt liv på nåt sätt, tvärtom egentligen. Kanske hade lite mer motgångar förberett mig bättre för livet som småbarnsförälder. 4,5-åringen står ute i trapphallen och ylar (han gör verkligen det lyfter upp ansiktet och låter rätt mycket som en varg) och gråter. Med jämna mellanrum säger han jag vill inte var här jag vill va nånannanstans. Så har han låtit halva vägen hem från dagis. Jag vet att han bara är 4 år och jag vet att han är trött, men det är så jävla jobbigt att göra det här 2 ggr/veckan (inte ens särskilt ofta faktiskt, för 2 vintrar sen körde han det varje dag, det är nåt med vinterkläder som suger musten och all ork ur min familj). Särskilt i snö. Och så min granntant som hela tiden "njut av dem, de är så fantastiska när de är små, det är inte alls samma sak när de är stora".

Inga kommentarer: