söndag, februari 26, 2006

Sportlov

Och vi hade en fantastisk vecka hos mina föräldrar trots att 4-åringen fick krupp och blev tvungen att gå till vårdcentralen. Men det funkade så himla bra. Och vi åkte spark, tefat och snowracer. Barnen klättrade i snöhögar och jag satt bredvid på sparken. De byggde en snögubbe och en kväll gick 4-åringen ut med mina föräldrar och satte ut en marschall och ett tjugotal tomtebloss i en av snöhögarna utanför huset. Edvin och jag satt inne och tittade på, det var jättefint. Vi träffade kusiner, sysslingar och kompisar. Min syster, moster Anna, hade gjort slut med sin pojkvän och det var ju trist men det innebar att vi träffade henne nästan varje dag - jättetrevligt (hon är så underbar min syster när hon inte är tillsammans med någon, hur funkar det egentligen?) En dag var vi hos min framor Mary och åt semlor (jag har bestämt mig för att i semmeltider strunta i min mandelallergi och det funkar alldeles utmärkt) - lovely. Sista dagen grillade vi utomhus (vi luktar fortfarande rök...) och det har inte jag gjort på säkert 15 år. Vi hade jättekul. I alla fall jag och moster Anna. Barnen kom iofs och åt, men sen gick/kröp de runt i snön bland buskarna och lekte riddare. Och vi hade varm choklad i termos. Termosen var röd.

Inga kommentarer: