fredag, februari 10, 2006

Swamped

Alltid när jag inte fått ett nytt uppdrag på några dagar så tänker jag att "det var kul så länge det varade nu måste jag hitta ett fast jobb". Och så tar jag alla korrjobb jag får. + att den här veckan ringde de från redaktionen jag timvickar på och ville att jag skulle komma in igår och en dag nästa vecka. Absolut sa jag, för det är ett toppenextrajobb och jag får nog aldrig mer några uppdrag...Precis när jag tackat ja till att jobba nästa torsdag kommer det lite nya texter från vad som verkar bli en av mina fasta kunder hos mina uppdragsgivare i Danmark. Jag är inte deras favorit men nästan. Och det går ju inte att tacka nej till. Dessutom är det roliga texter att översätta eftersom det är småkul interninformation på ett företag som tillverkar hushållsprodukter, båpe reklam, produktbeskrivningar och små ekonomiska rapporter allt-i-ett. Så jag tar dem. Sedna får jag mail om några nya datortexter och eftersom jag verligen gillar de texterna och de har försörjt mig i snart ett år så tar jag förstås dem också. Med en generös deadline. Då ringer de från från kontoret i Danmark och har fått in 4 jobb till. Som de tänkte att jag ska ta. Jag får välja deadline själv bara det är klart nästa vecka. Så nu har jag 11 deadlines fram till nästa fredag (hoppas jag; jag försöker skjuta på vad som verkligen var en schysst deadline från början, vi får se). Så jag behöver inte skola om mig den här gången heller. Nästnästa vecka kanske.

Inga kommentarer: