onsdag, mars 29, 2006

Red lipstick

Idag har jag haft det mest tillfredsställande shoppingupplevelsen sedan april 2003 när J och jag åkte taxi från Dorchester till Selfridges (promenad på 15 minuter men jag var gravid). Jag gick förbi Clinique på Åhléns city för jag behövde en ny ögonpenna men jag orkade inte riktigt så jag tänkte att Morrissey får stå ut med min lila Estée Lauder-penna; den är ju ögonskugga också. Jag gick förbi Estée Lauder också som hade gift time men det såg ännu tråkigare ut. Så jag gick mot Apoteket istället och upptäckte på vägen att Clinique hade bonus time på Debenhams. Värt ett besök mao. Jag gick in och hittade min penna men behövde ju en pryl till så jag började titta på lip liners eftersom jag kastade mina båda Face-pennor i morse (båda inköpta på Face i Uppsala och Face i Uppsala la såvitt jag vet ner nån gång runt 2000...) Jag hittade en perfekt färg - rich red och bad expediten plocka fram en. Han letade och letade och upptäckte till slut att Clinique hade slutat med den pennan. Givetvis fanns det ingen annan bra röd, men jag hittade ett läppstift i exakt samma färg, party red hette den, som tur är ska jag på cocktailparty i slutet av april så det fanns ju all anledning att köpa det. Då sa världens gulligaste expedit att ta du lip linern med och bryt av den. Och sen gick han och hämtade en till på andra sidan som var helt ny och jag fick den också! (+ en goody bag med åtminstone två användbara saker).
Efter det gick jag till Indiska och hittade två jobbtröjor (kriterier svart, vit eller grå, ska täcka hela magen i alla lägen) för två för billigt.

2 kommentarer:

crrly sa...

Aha. Morriseykonsert för eva-l alltså? Kul! :)

StillWater sa...

Wow! Semi permanent make up has alot of uses! But did you know that a woman consumes over 4 to 9 lbs of lipstick in her lifetime! Here is the link that I found that shows all of the research:

http://www.lipink.com/lipstick_wax_s/6510.htm&Click=33586