onsdag, mars 08, 2006

Total meltdown

Jag hann aldrig hämta nån choklad. 15.20 upptäckte jag att det var något som var jättefel med filen jag skulle leverera klockan 17. Och klockan 16 ska barnen hämtas. Bara tt börja göra om hela jobbet...Jag satt till 15.48 då kastade jag på mig ett gäng kläder och gick med raska steg till dagis (tack J för att du tog vagnen till dagis imorse) 16.01 var jag framme. Därinne plockar jag först upp Edvin vilket går på ett kick. Vi går in på stora avdelningen och där sitter 4-åringeni knät på Elisabeth och gråter, oklart varför, ev för att han inte hinner leka klart. Då välter Edvin en kassaapparat så 4-åringen blir rädd och gråter lite till. Jag lyckas, under protest få på dem lite kläder, Edvin vill hela tiden springa tillbaka till avdelningen och leka mer, det får han inte. Jag märker att de andra barnen och mammorna på väg hem också är stressade - fel dag helt enkelt. Till sist går jag och hämtar 4-åringens overall. Då vill Edvin springa i korridoren. Det får han inte. Däremot får han ett hysteriskt anfall. Han gråter så han nästan kräks ett par gånger, ham gråter så att läppen spricker (tillsammans med rivsåren i ansiktet och bitmärkena på handen ser han snart ut som en första klassens boxare). Han gråter och skriker "spring, spring, spring; spring tillbaka till dagis; jag vill springa i korrdidoren och du och storebror.....spring mamma". Allt under enorma hulkningar och en del primalskrin. Under tiden går det förbi kanske 5-6 människor tur att jag inte bryr mig om vad folk tror om mig för då hade jag aldrig mer gått ut. Efter ett tag hulkar Edvin mest, han börjar om ett par gånger med spring, spring, men till slut får jag hem dem och ger dem resterna va godiset från ett kalas medan jag jobbar. De får apelsinjos också. Jag jobbar klart, lagar mat (förberedd så det gick fort), vi äter, vi är lugna. Efter maten går Edvin och häller ut apelsinjospaketet i soffan. Den där soffan som bara får kemtvättas. Nu går jag till Judith & Bertil och jag kommer inte hem förrän alla sover.

3 kommentarer:

crrly sa...

Åååå. Herregud. Herregud.



Hjälp........

crrly sa...

Åååå. Herregud. Herregud.



Hjälp........

crrly sa...

Föresten trodde jag först att Judith och Bertil var svärföräldrarna! ;)

Judith är ett coolt namn.