onsdag, maj 10, 2006

En onsdag

Nu står jag inte ut längre. 4-åringen vaknar 2-3 ggr varje natt för att han har sån klåda i ögonen. Han har börjar klia upp ett litet sår under ena ögat. Så jag ringde vc och fick en tid hos doktor Tomas, den bästa barndoktorn. Samtidigt vet jag att vi antagligen ändå inte får några starkare mediciner än Lomudal (note to self och andra som vill veta: ge inte en 4-åring ögondroppar mitt i natten utan att först tala om för honom att de är kalla, då måste ni nämligen gå upp och sitta i soffan i en halvtimme-timme och diskutera skuldbegreppet.). Men bara en endaste liten dos kortison skulle förmodligen göra att han blir helt symtomfri. Synd bara att det är förenat med, ja vadå? Hämmad tillväxt? Tillvänjning? Jag vet inte jag får väl fråga (jag måste skriva en lista med frågor innan vi går dit för Edvin ska med och det bästa han vet är att gå runt och kolla vad doktorn har i olika lådor, trycka på datorknappar och låna telefonen, men framförallt vill han prata med doktorn och det vill 4-åringen också, de berättar om Scooby Doo-filmer, vad de åt till frukost och om hur skogstokig deras morfar är, så jag hinner sällan parat så mycket med läkarna och gör jag det kommer jag sällan ihåg vad de sa.) Edvin är hemma från dagis idag han också som sällskap till 4-åringen + att J är på konferens på Lidingö (oh, the EXCITEMENT) och jag kunde inte gärna lämna ett barn och gå med ett annat som inget hellre vill än gå till dagis. Och Edvin vill ändå alltid stanna hemma. Intressant nog har jag hittils kunnat jobba nästan den heltid som jag behöver för att hinna med mitt jobb, men jag gissar att jag kommer behöva ett vilohem snart. Så nu har mitt datorprogram analyserat färdigt nu kan jag jobba igen.

4 kommentarer:

parentesdrottning sa...

Snälla, tala om vem din mamma är som jag känner!!!! Hälsningar Mari Pregmo

Eva-L sa...

Nejmen hej! Min mamma är Agneta Sjöholm, för längesedan känd på Kärsby:-) Och det är jag som har alla dina gamla hästböcker:-)

Anonym sa...

Hej!! Är du Mari Pregmo som är gift med Lars Wilzén??

Mari P sa...

Hej Eva-Lotta! Ja, jag var gift med Lars Wilzén men skild sedan två år, alltså ensamstående fembarnsmor, men jag har en särbo. Kul att det var du, jag kommer mycket väl ihåg dig, jag var ju barnvakt åt dig och din syster många gånger. Vill du maila någon gång kan du göra det till pregmo@hotmail.com.
God jul!
/Mari