onsdag, maj 24, 2006

Min grej

Jag har en liten bok som jag skriver upp bra saker i som har att göra med min förestående Brighton-resa. Idag har jag skrivit en lista över 16 böcker som vore trevligt att köpa. En bok är till J. Och jag brukar dra gränsen vid 10 böcker för mer brukar vara svårt att få med sig. När jag skulle flytta ur mitt rum på campus i Guildford fick jag hyra ett fack över sommaren (jag skulle tillbaka i augusti för att skriva färdigt min thesis) och lägga en massa böcker där som vi inte fick med oss hem. Detta trots att Jvar med och tillsammans kunde vi ta ca 80 kg på flyget (ack, dagarna med SAS-guldkort...).
Jag har också skrivit upp busstiderna för bussen mellan Heathrow ocxh Brighton. Det bästa med att åka till ett land som jag är ganska besatt av är att även något så prosaiskt och lånmgtråkigt som en två-timmars bussresa ter sig som en dröm i guld och rosa. I fred på en buss, med New Woman och en swiss cheese and ham-macka från Boots. Och Lilt. Bliss.

Inga kommentarer: