måndag, oktober 06, 2008

Kompisar från förr

Jag var på yinyoga igår och idag har jag jätteont i högra tummen. Tur att jag inte använder tummarna när jag skriver. På yinyogan träffade jag en gammal Eva som jag inte har sett på sådär 15 år eller mer, vi tillhörde samma rätt lösa gäng som umgicks under gymnasiet och några år efteråt. Och när vi flyttade från stan flyttade vi till helt olika ställen, jag vet inte ens vart hon tog vägen, folkhögskola kanske, och sen sågs vi aldrig mer, förrän igår. Tydligen har vi bott i samma stadsdel i 5 år. Vi gick i rask takt igenom dagsstatus för de gemensamma vänner vi hade dåförtiden och kom fram till att vi måste snart ses igen och fördjupa oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Borde inte jag veta vem det här är? Ringer inga klockor, men det gör det ju så sällan nuförtiden.../V.

Eva-L sa...

Jodå, du vet vem det är.