onsdag, december 17, 2008

Med en dåres envishet

I morse klockan 7 vaknade vi av att telefonen ringde. Det var en hantverkare som ville kolla att jag hade fått hans meddelande om att han kunde åta sig mitt uppdrag, om jag inte redan hade hittat nån annan. Nu vet jag inte om jag vill anlita honom, han verkar befinna sig i en annan tidszon. Till slut klev vi upp fick i barnen frukost och jag tog Nils till skolan. Precis innan vi gick började Edvin sätta på sig sin fleecetröja. Jag stannade lite längre i skolan eftersom det var mrogonfika. På vägen hem sprang jag på Articuno som undrade om jag ville ta med J's julklapp som jag listigt gömt hemma hos henne. Jag frågade om hon inte hade mött J och Edvin på vägen för de skulle också till dagis. Det hade hon inte. Jag gick hem och möttes av samma syn jag lämnat 40 min tidigare, med ett undantag, Edvin stod fortfarande och kämpade med blixtlåset, fast nu på den vita tröjan istället för den blå. J såg mest yr ut. Jag erbjöd Edvin min hjälp, men han skulle klara det själv sa han. Sure sa jag. Efter en stund fick jag i alla fall hålla emot när han drog upp kedjan (problemet var att han efter han hade fått ihop de två sidorna försökte dra upp kedjan med båda händerna istället för att hålla emot med ena handen och dra upp med den andra.) och det fick jag. När det var klart räckte J oss Edvins jacka och då sa Edvin -"Jag hoppas inte den här är lika krånglig." Men det gick tack och lov på första försöket.

Inga kommentarer: