onsdag, april 15, 2009

Lasagne

Jag gör lasagne och jag vet inte varför. Mina lasagner blir aldrig särskilt goda, jag tror det beror på att jag har i för mycket köttfärssås. Nu när Edvin inte heller kan äta ost (för då kräks han för att han tycker att konsistensen är vidrig, gäller all former av ost) så får jag dessutom göra en variant där det ska finnas både ostsås och köttfärssås men där det finns delar som inte innehåller någon ostsås. Jag hällde ostsås och köttfärssås ur varsitt dl-mått i vardera ände av formen och det gick faktiskt bra. Även om det bidrog till det formliga berg av disk som lasagne medför. Anledningen till att jag gör lasagne är att det känns som bra familjemat, det räcker till många, det blir rester som kan frysas in till lunch och jag gillar verkligen bechamelsås. Men det är inte värt det. Så jag ska sluta. Och köpa Karins lasagne istället, den är åtminstone god.

1 kommentar:

Evova sa...

ska jag ge dig mitt recept? ingen ost. jag gillar itne ost i mat sa mycket.