onsdag, maj 06, 2009

Hanna

Jag sitter och letar på nätet efter begravningsblommor. Hur väljer man egentligen? En färg jag gillar? En färg som passar henne? Vilka blommor? Liljor känns väldigt mycket död. Gerbera känns bra. Vi har ett gemensamt förhållande till gerbera. En period i vårt liv var det väldigt mycket gerbera hela tiden. Är det en för lättsam hållning när man väljer en begravningsblommor? Vi var alla så förfärligt trötta på dessa ständiga gerberor för 10 år sen, men numera finns det aldrig några gerberor. Vitt är min favoritfärg på blommor. Min brudbukett innehöll bara vita blommor. Och jag tror minst en gerbera. En vit gerberabukett, är det begravning? Eftersom det inte borde vara nån begravning alls så tror jag att opassande blommor är bättre en passande.

1 kommentar:

Evova sa...

Battre med nat som det fanns en tanke bakom an nat som 'passar'.

Kram