torsdag, mars 25, 2010

Orka

Så jag ringde till slut till Barclays, mitt visakort går ut i april och jag har slarvigt, slarvigt nog inte ändrat adress, så jag var tvungen att göra nåt åt det. Sist jag bytte adress kunde man göra det via telefon (inte jag, för bankpersonen som öppnade bankkontot oåt mig lyckades ange Johans födelsedatum som mitt, så mitt envisa, "men det här är min födelsedag" möttes av "I'm sorry ma'am, Im going to have to disconnect you"). Jag bytte adress (och ordnande med födelsedatum) med hjälp en mkt trevlig bankperson IRL i Brighton istället. Så jag tänkte att nu är ju allt ordnat så jag ringde. Först fick jag ange mitt kortnummer tre ggr till en dataröst som inte hittade numret. Sen fick jag prata med en bankperson, som inte kunde hjälpa mig med adressändring, detta sker på papper (första gången skickade jag in två pappersadressändringar och det hände INGENTING) eller IRL. Men han kunde kolla kortet sa han. Och då kraschade hans dator. Han var noga med att förklara att det inte var mitt fel och sen kopplade han mig till en kollega som kopplade bort mig.

1 kommentar:

Evova sa...

Skicka ett brev. Fraga Jon om hur Barclay's process funkar, han har dokumenterat den. Kram