tisdag, mars 16, 2010

VAB

Idag hade jag bokat in ett yogapass mitt på dagen men Nils vaknade med krupphosta och knäkramp (fråga inte) vid halvfyrasnåret i morse, så jag får yoga för mig själv.


Men först en ny matplanering:


Måndag - (lyckad) kycklingwok med spetskål och limeblad


Tisdag - lax med potatismos


Onsdag - fylld lövbiff med mozzarella och soltorkade tomater (kylskåpsrensning)


Torsdag - potatis- och purjosoppa, två olika sorters pannkakor


Fredag - vitlöksbröd, rödvin


Lördag - Johan lagar chili och grannarna kommer och äter


Söndag - bulgur- och avocadosallad med tonfiskröra och kanske sjömansbiff

Dessutom har jag tandvärk, som blev värre när jag fick min tandläkartid idag (8 april). Ringde och försökte boka om den till tidigare men fegade ur.
Och olycksförföljde Edvin skrapade upp hakan på vägen hem från skolan och jag tvättade med saltlösning för nässköljning, ingen sårtvätt fick komma i närheten av såret, och tejpade dit en bit kompress. Det ser ut som han har gjort det själv, jag är ingen naturlig vårdare (hade kompress men fick låna sjukvårdstejp av grannen). Edvin börjar misstänka att det är nåt fel på skolan eftersom han har sån otur hela tiden.

7 kommentarer:

Anonym sa...

All denna glamour, jag är överväldigad!/V.

Articuno sa...

Men jag måste ju fråga ändå. Knäkramp?

Eva-L sa...

Articuno: Men jag vet inte. Han tror själv att det var växtvärk. Det gick över efter medicinering (alvedon, bricanyl, sova i vår säng).
V: Ja, jag får hela tiden nypa mig själv i armen, det känns som en dröm.

Linda sa...

Gillar fredagens meny... behöver ni verkligen vitlöksbröd?

Eva-L sa...

Vi behöver extra kolhydrater på fredagar, så ja.

crrly sa...

Spetskål, let me guess ... Årstiderna?! ;-p

Eva-L sa...

Just för tillfället är jag för fattig för Årstiderna, men det var förstås tack vare dem jag upptäckte spetskål (och grönkål, mmmm). Min lokala ICA-butik är ovanligt bra och har alltid udda grönsaker.