torsdag, april 15, 2010

Spara & slösa

Jag hittade en 3:a grädde, som gick ut 7 april, i kylen. Den smakade helt ok så jag kokade upp den med socker, la i blöta gelatinblad (2) och vispade ner 3 dl a-fil med björnbärssmak (den bästa filen, från Skånemejerier). Det kan bli efterrätt imorgon. Eller så får jag slänga den. Jag gjorde en liten provbytta som kan kan smaka på om några timmar. Till middag idag blir det broccolisoppa med plättar stekta i min nya plättlagg. Ah, consumerism.

Edit: Bättre?

2 kommentarer:

Evova sa...

Later valdigt gott! Jag hade en gang en plattlagg. Inte langre. Tror MoF har den sparad at mig sa den dagen jag kommer hem sa far jag den nog med rott sidenband runt om...

Anonym sa...

Jag är en liten smula uttråkad och bläddrar mellan bloggar och facebook.Eftersom jag inte har nåt vettigt att säga själv så anmärker jag på andra istället.
Vart gick kylen egentligen?
Malin G