onsdag, maj 12, 2010

Travelling

Imorrn åker jag till London. Ibland tänker jag att jag har ju inte varit i London på evigheter. Men jag var där i mars förra året med Eva och åt på St John. Och över valborg med Johan och barnen. Och med Eva nån gång under 2008. Och så var vi alla där med Johans föräldrar och bror med familj 2004, då hade Edvin precis fyllt ett år och vi tog med Nils till Big Ben. 2003 var vi där med Johans föräldrar och bara Nils (Edvin låg i min mage och vi tog taxi från Dorchester till Selfridges för att jag inte orkade gå). 2002 var Johan och jag och Nils där på sommaren och det var varmt och vi hängde på King's Road. Men innan 2002 hade jag inte varit där sen jag flyttade därifrån i april 2001. Och som vi ser var jag inte där alls 2005, 2006 och 2007 (fast jag var i Brighton i mars och november 2005, i juni 2006, i juli 2007 (då fick J följa med och vi köade på natten för att köpa HP7), i februari och juni (Yazoo!) 2008). Och ändå känns det som att jag är i England alldeles för lite. Tur att jag har en enveckasvistelse med mamma och syster inplanerad inom ett år.
(Jag satt uppe halva natten och kollade på natteve eftersom jag inte kan sova eftersom jag inte tycker om att lämna mina barn med nån annan än Johan och den här gången måste ju han följa med för det är ju hans 40-årspresent).

Daph, I'm going to London, England tomorrow. Yay!

4 kommentarer:

fru a sa...

jag är extremt avundsjuk.

Daph sa...

Have a safe, fabulous trip!!!Enjoy my friend!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Jag gjorde en freudiansk felläsning och tyckte att du skrivit "ändå känns det som att jag är HEMMA i England alldeles för lite". Vill emigrera, antar jag (jag vill i alla fall inte att DU gör det). Alla former av flykt känns så förfärligt lockande nu. Ha det riktigt gott, ladda batterierna och kom hem och trösta mig sen, är du snäll.Kanske kan vi fika med vår gamle vän H. i Gamla stan?/V.

Evova sa...

sa kul att ni (din mor o du) ska ivag - vi har ju pratat om det nagra ganger nar du besokt mig - mellan 2001 o 2009 :-)

jag ar avis over St JOhns, jag hinner inte med den har gangen. ska istallet blir som du o ha en lista over saker jag ska kopa nar jag nu kommer till england - o den kommer va ratt Eva-Lottig for det star Neil's Yard, Boots, Montezumas o Waterstones pa den. o pret. finns har men ar inte samma som pret i england.