torsdag, augusti 19, 2010

Bookshelves running over

Jag har fullt med böcker nu. Det kanske vore vettigt att ha köpstopp för böcker under hösten, det är ju inte så att jag har läst alla jag har direkt. Läsa böcker istället för att köpa. Det kan bli hur kul som helst. Den här veckan har jag läst Ruby Fruit Jungle av Rita Mae Brown, den som Rita pratar om första gången hon träffar Frank. Jag har haft den i minst 6 månader, den tog 1 dag att läsa. Efter den började jag på The Bolter av Frances Osborne, den har jag hållit på med några dagar nu för den är lite ledsam.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, nu längtar jag efter Rita och Frank. Gud, vad det var längesen...
Jag är alltid skeptisk till köpstopp just vad gäller böcker. Men visst, läsa dem är ju OK det också. Men ett halvår är ju i ärlighetens namn ingen lång väntetid. Jag tror att jag har olästa böcker som jag köpte när jag gick på gymnasiet. Eller nästan. Och det är ju...flera år sen.../V.

Eva-L sa...

Jag har ju inte längre TV-pjäsen, men jag har filmen och du kan komma och se den med mig nån dag om du vill. Fast snart. Jag har köpstopp med undantag, ifall jag skulle åka till New York (vilket just nu känns enormt långt borta. Enormt).
Ja, gymnasiet, ja. Pappa körde ner min gamla årsböcker till Skåne i somras. Det var intressant.

Evova sa...

Man kan ocksa ge bort bocker. Sana som man aldrig kommer lasa om igen?

Eva-L sa...

Ja, jag brukar rensa och det är inte alls lika jobbigt som förr, när jag verkligen inte ville släppa ifrån mig en enda bok. Men det räcker inte. Men en lösning är ju fler bokhyllor ...
Just nu försöker vi dessutom få med hela familjen på att spara pengar inför vår sportlovsresa och jag känner att jag måste bidra en hel del.

Evova sa...

Kop ett till hus!

Eva-L sa...

Ett townhouse i New York kanske. Med inbyggda bokhyllor.