onsdag, september 08, 2010

Matplanering

Det är tråkigt att laga mat när det är för varmt för alla trevliga höstgrytor och när det inte finns någon direkt sommarmat att laga. Men, jag tog mig samman och skrev ihop en matplanering för ett tag framöver. Den är bra.

Tis -Sojamarinerad lax med fullkornsbasmatiris, gurkstavar, vitlökssås och kikärtssallad med mynta.
Ons - Mustig kycklinggryta med mandelfärskpotatis och rårivna morötter.
Tors - Köttfärssoppa för det är ju torsdag. Om Johan vill får han steka pannkakor.
Fre - Pommes med grillkorv har jag skrivit. Jag vet inte jag. Det kan bli treostsrisotto istället.
Lö - Johan lagar mat
Sön - Vietnamesisk soppgryta (alltiett med nudlar, ketjap manis och citrongräs m.m.)
Mån - Schnitzel med citronsmör, potatis och en massa råkost
Tis - Pasta med chorizo, oliver och paprika
Ons - Vårrullar med fullkornsbasmatiris och vitkål
Tors - Broccolisoppa med pannkakor, plättar om jag orkar (det är svårt)

Daph, this is our menu for the next week and a half. I want to cook rather a lot at the moment but the weather's all wrong. I baked some last week, but I should do that some more, it's quite fulfilling, kneading.

2 kommentarer:

Evova sa...

efter 10 dar med MoF har sa har vi gatt upp 5kg o atit massa wings o ribs o burgare. sa vi maste ata sallad, soppa o lattvatten i en manad. jag har ingen energi alls att planera mat. ikvall blir det flingor.

Eva-L sa...

Vill minnas att din färdig-mat-avdelning på stop&shop var gigantisk och väldigt väldigt trevlig. Varför planera?
Annars rekommenderar jag kålrabbisoppa, det är faktiskt jättegott. Och banana bread till.