tisdag, oktober 05, 2010

Äntligen!

Det ser ut som om jag äntligen har hittat en bokcirkel att vara med i och inte vilken bokcirkel som helst utan en med underligt perfekta bokmänniskor.

Och på tal om böcker så har jag ett fåtal sidor kvar i Fågeln som vrider upp världen, jag skulle läst den igår, men hade feber och kände att det blev lite för mycket. Det går rätt bra med köpstoppet, jag blev tvungen att köpa en bok i Berlin eftersom jag läste ut de två böcker jag hade med mig (och mina Berlinböcker från adlibris åkte tillbaka till Morgongåva och vände). Jag hittade Her Fearful Symmetry av Audrey Niffenegger på Pocketshop på Tegel, så jag tog den. Jag hade velat läsa Tidsresenärens hustru först, men den fanns inte och eftersom Highgate-kyrkogården är en av mina favoitplatser i världen så tog jag det som ett tecken (jag har inte läst klart den utan har den som väskbok). Berlinböckerna kom sedan och nu håller jag på med Inre säkerhet av Christa Bernuth. Eller just nu håller jag inte på med någon bok, jag sitter och tittar på Firefly på Johans dator och snyter mig var tredje sekund och dricker enorma mängder te för att inte torka ut.

Inga kommentarer: