torsdag, oktober 07, 2010

Eller är vi alla bara trötta?

Igår när jag var hos kiropraktorn sa receptionisten "trevlig helg" när hon avslutade ett telefonsamtal. När jag kom hem fick jag ett mejl som avslutades "Trevlig helg!". Idag läser jag ett twitterinlägg av Therese Bohman: " Jag tycker inte att man ska skriva "Trevlig helg!" till folk i mail skickade tidigt på onsdagskvällen. Så nu vet ni det." (Vi fick inte samma mejl).
VAD ÄR DET SOM HÄNDER?






Jag vet att det finns en tradition med en låtsaslördag mitt i veckan, men sen när uppmärksammar vi detta?

2 kommentarer:

Evova sa...

pa jobbet vid kaffemaskinen maste man smaprata. som du vet ar jag mattligt fortjust i folk sa jag kor samma saker varje dag:

Man-Ons lunch - Hur var helgen?
Ons EM-Fre -Vad ska du gora i helgen?

Men jag haller med om att Trevlig Helg pa onsdag ar for tidigt. Jag tycker man bara kan saga det pa fredagen.

Eva-L sa...

Jag kommer ALDRIG på nåt att säga. Verkligen aldrig. Du kanske kan samla ihop lite standardfraser åt mig från ditt jobb?