torsdag, oktober 21, 2010

Laga Mollys mat!

Via Linna hittade jag Mollys hälsoblogg, där jag bl.a. hittade inspirationen till pepparkakssmoothien. (Det finns faktisk en liten kryddpåse från Santa Maria som heter Pepparkakskryddor. Här är inget heligt, på vår spökfest/11-åriga bröllopsdag drack vi glögg.)
Ikväll tänkte jag testa kesellaplättarna, men även där måste jag ändra lite i receptet, för jag köpte fel kesella och fick med mig vaniljkesella hem istället. Hittills har jag inte hittat ett enda recept jag inte vill pröva (citronbrödet!) och jag har redan kollat om kokosolja finns på mitt ICA (och det fanns inte). Det är fantastiska recept, med en massa anpassningsförslag om man vill ha mjölk- eller laktosfritt.

3 kommentarer:

Molly sa...

vad kul att du har hittat min blogg och att du testar recepten där :)

kokosolja finns oftast på coop, då av märket "renée voltaire", annars har hälsokostbutiker bra olja.

ha det fint, fråga om du undrar något. // molly

Eva-L sa...

Det fanns på Renée Voltaire-hyllan på ICA. Tack för tipset!

Molly sa...

vad kul att du hittade oljan :) hoppas att du gillar den.

jag har ett recept på jordgubbsparfait i min andra blogg, den innehåller kokosolja, jättegod.

http://apieceofraw.blogspot.com/2010/07/jordgubbsparfait.html

du får ha en bra fortsättning på helgen :)