onsdag, oktober 20, 2010

Pepparkakssmoothie


Jo, för snart är det jul

2 dl mild naturell yoghurt
2 dl mjölk
2 bananer
1 tsk pepparkakskrydda

Mixa i smoothiemixern.

Först gjorde jag med en banan och en halv tsk pepparkakskrydda, men det blev för lite smak. Kan tänka mig att om man använder Arlas vaniljyoghurt så blir det mindre syrligt, fast då blir det ju också socker i.
Redigering: 3 av 4 smakare gillade.

Daph, I made gingerbread smoothie with bananas and gingerbread spice. It was quite nice. I also read you could make hot chocolate with gingerbread spice and I think we're having that for breakfast tomorrow.

3 kommentarer:

Anonym sa...

VAD är "pepparkakskrydda"?
Annars låter det gott, även om jag tycker att anything christmas före allhelgona är fullständigt förbjudet.
SEE, I'm conservative!
/V.

Evova sa...

mmm later gott. antar att pepparkakskrydda ar ingefara, kanel, kardemumma o nejlika. kan du kolla pasen o arterkomma? later gott. jag ska prova nasta vecka...

Eva-L sa...

Ska kolla påsen så fort jag är tillbaka i Stockholm. Men kryddor kan man väl skicka med posten? Jag har lite annat som ska till dig...