måndag, december 13, 2010

Film är bäst ostört

I lördags såg jag The Men Who Stare at Goats, Sherlock Holmes och Inglorious Basterds. Tre filmer på en dag. Så många filmer, sa min man, har vi inte sett tillsammans på hela året. Och eftersom jag och min man gillar att se film tillsammans så tog vi in på Rival lö-sö och såg på film. Rival har en massa filmer man får låna (Inglorious Basterds t.ex.), men vi hade tagit med de andra själva. Vi såg inte bara på film, vi drack drinkar i baren, beställde mat från room service (den bästa lyxen som finns faktiskt, jag har beställt hett vatten till välling på The Dorchester och känt mig som en prinsessa, men det bästa var nog maten jag beställde fast jag inte var hungrig sist vi var i NY och det var nästan det godaste jag har ätit (fast ge mig bara condiments i glasbyttor så är jag nöjd i timmar)) och åt en massa godis.
Det hade nog inte spelat någon roll vilka filmer vi såg, jag tyckte alla tre var mästerverk, eftersom jag fick se dem utan barn i närheten. Det var ungefär ett barn på Rival och det såg jag inte förrän till frukosten och då fick jag lax , äggröra, Rivals surdegsbröd och safffranslängd såg jag störde mig inte på det.

Daph, J and I spent Saturday night in a hotel here in Stockholm, sans enfants. My parents-in-law came straight from the airport, they'd been to China, to stay with the kids (and they will almost certainly go to heaven for this) and J and I spent almost 24 hours watching movies, sipping cocktails and eating candy.

2 kommentarer:

Evova sa...

later alldeles alldeles underbart

Eva-L sa...

'Twas bliss.