torsdag, december 30, 2010

Läsrapport och den misslyckade tegelstensutmaningen

Jag valde ju Peter Englunds Stridens skönhet och sorg som min andra tegelsten och det är inte en bok man sträckläser, i alla fall inte jag. Är sträckläsning möjligen ett kriterie för sann tegelstensläsning? Jag tror det är så i mitt fall. Jag misslyckades alltså med den här utmaningen, även om jag kanske har läst 5-6 nya böcker under samma period. Tvångsläsning kanske inte är min grej? Å andra sidan finner jag min bokcirkelläsning, Shirley Jackson We Have Always Lived in the Castle ren njutning, inte minst för att jag köpte en novellsamling av samma författare, som är mycket bra.
Jag fick inga (inga) böcker i julklapp. Men jag fick tidskrifter - The Spectator, Sunday Times Travel, Wallpaper och Vanity Fair, vilka passade fint ihop med NK-chokladen. Snart ska jag plocka fram den inofficiella guiden till Disneyworld och läsa på lite, den tegelstenen blir jag nog aldrig klar med.

1 kommentar:

Evova sa...

INGA bocker? Josses... Maste varit en udda jul. Jag fick 3 av damen som skrev Potenshojarna, en om Strindbergs stjarna o en av damen som skrev Berlinerpoplarna. Jon gav mig den senaste Pratchett axa. Jag har bocker for flera dagar.

Vanity Fair prenumererar jag axa pa, den ar lite underlig ibland mycket bra artiklar o ibland riktigt tunna. Ar Wallpaper bra?