måndag, februari 07, 2011

Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times

Hm. Nästan alla? Jag läser om enormt många böcker. Oftare än jag läser nya. När jag var 16 hade jag läst Sagan om ringen 3 ggr. Det är väl därför man köper böcker och inte lånar dem? För omläsningens skull? Andra böcker jag kan nämna här är Darling Buds of May av H.E.Bates som jag läser varje år. Samma sak Laura Ingalls Wilder Den långa vintern. Donna Tartts The Secret History har jag nog läst 3 ggr också (och när jag skriver 3 här så menar jag kanske 7).


I reread lots of books all the time. I love rereading, that's how I unwind. Nowadays I don't reread as much fantasy as I did when I was a teenager (I've had to buy new copies of the first 3 books in WOT) and recently I have actually focused on reading more new books. And rather newly written than classics. Reading new books also provides me with new books to reread (like They Have Always Lived in the Castle by Shirley Jackson, I'm already looking forward to rereading that). But, dear reader, I have read Pride and Prejudice at least 5 times.

1 kommentar:

Evova sa...

Just finished re-reading 'Reaper man' for probably the 5th time. Time for another Pratachett starting tonight.