onsdag, februari 09, 2011

Day 04 – Favorite book of your favorite series

Ja, alltså på den här frågan vill jag svara The Summer Tree, men det är ju min favoritbok i serien The Fionavar Tapestry av Guy Gavriel Kay. Eller The Eye of The World, första boken i The Wheel of Time av Robert Jordan. Men det var ju inte de serierna jag valde. Min favoritbok bland Pratchetts böcker är Lords and Ladies. Men det finns ju flera underserier och även om jag gillar böckerna om the witches mest, så har jag läst böckerna om the city watch minst lika många gånger (jag gillar Sam Vimes, jättemycket).



The latest Pratchett novel is called I Shall Wear Midnight, which I think is a beautiful title. Also I think maybe in the future one of the Tiffany Aching books will be my absolute favourite.

Inga kommentarer: