fredag, februari 18, 2011

Day 12 – A book you used to love but don’t anymore

Det här var svårt. Eller inte. Om man har älskat en bok en gång så slutar man ju inte med det, men kärleken är kanske inte lika glödande längre (Sagan om ringen, Oliver Twist, Belgariaden, Garp och hans värld, Uppdrag Matarese) (fast det stämmer nog inte med Oliver Twist, jag ska nog läsa den igen). En till bok är Story of My Life av Jay McInerney. Jag läste den första gången någon gång i tonåren och älskade den hejdlöst. Jag kände av någon anledning igen mig i Alison, den knarkande, bortskämda lilla rika flickan på Manhattan (Motala var nog inte vad min själ tänkte sig). Jag köpte den för några år sedan och törs inte läsa om den eftersom jag är rädd att upptäcka att jag inte alls älskar den längre.

Inga kommentarer: