tisdag, februari 22, 2011

Day 15 – Favorite male character

On the top of my head, Richard Papen.
Efter en snabbtitt i bokhyllan också Philip Carey och Paul Morel. Böcker om pojkar som försöker ta sig fram i livet, men inte förstår hur världen fungerar. Av någon anledning är det dem jag identifierar mig med mest. Fast nu gällde inte frågan vilken litterär person som jag mest identifierar mig med utan vem som är min favorit. Och då svarar jag Jack Reacher.
N.B. Tidigare har jag svarat Sam Vimes på den här frågan.

2 kommentarer:

bokstavlarna sa...

Åh, Richard Papen! Han skulle nog också vara mitt första, rent impulsiva svar. Så mycket som jag har identifierat mig med honom, speciellt när jag var runt tjugo... han kommer nog alltid vara min stora favorit.

Evova sa...

asch sture. borde svarat sam vimes. o nanny ogg pa female character. men men forsent nu.