lördag, mars 19, 2011

A Perfect Circle

Igår var jag på den andra träffen med elitistmörkerbokcirkeln och vi diskuterade Amanda Hellbergs Döden på en blek häst (samt efterbörd, venoperationer, böcker om myterier, pole dancing, boendemarknaden i Stockholm, diskrepanser mellan X-men-film och förlaga, YA och hundar, + många, många andra böcker än den vi skulle prata om). Till nästa träff ska vi läsa sf, efter önskan från mig (jag uppfattade inte de andra som svårövertalade) och listan som Glory Box-Sara blixtsnabbt lade upp innehöll alldeles för många böcker (dvs det blir svårt att välja) som verkade skrivna enbart för mig. Jag beställde raskt hem Babel 17 - Samuel Delany, Googolplex - K.G. Johansson och The Carhullan Army av Sarah Hall från Adlibris. De borde komma lagom till att jag blivit klar med det jättejobb jag sliter mitt hår över just nu. Och visst får man väl ta ledigt hela sin födelsedagsvecka och bara läsa?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart. Du fyller ju JÄKLIGT jämnt!
/V.

Eva-L sa...

Det går inte att fylla jämnare än så, va?