lördag, maj 21, 2011

Dagens skörd


Det vara bara några veckor sen jag var och lyssnade på Nicole Krauss och fick Kärlekens historia signerad och idag var det dags igen. Sara och Mats svarade på frågor och signerade Cirkeln på SF-bokhandeln (lite sämsta stället att vistas på när man (jag) egentligen behöver ett lite allvarligare bokköpsförbud). Jag tordes t.om. ställa en fråga (vuxen ftw). (Fast min egentliga fråga är ungefär dubbelt så lång, med underfrågor, men ville inte spoilra.) Hursomhelst fick jag tre böcker signerade, min egen och två presenter, (den ena till min lajvande kyrkoherdevän som älskar Buffy (eller kanske mest Angel ...) och under över alla under så träffar jag honom redan på onsdag med lite tur (annars skulle jag nog behöva köra 30 mil och ge den till honom ...))). Utöver de tre böckerna köpte jag Terry Pratchetts A Hat Full of Sky (har aldrig hittat den i England), Daughter of the Empire av Feist och Wurts (fast jag misstänker att jag har köpt om den för tredje gången ...), Slutet på Mr Y av Scarlett Thomas (för att jag läste det här hos Bokstävlarna häromdagen) och första delen av The Walking Dead (tror att Feuerzeug med make räddade mig från att köpa hela serien eftersom de köpte sista del 2).

Inga kommentarer: