onsdag, juni 01, 2011

Hemkaoset

Jag fick helt bisarrt mycket magkatarr och har legat/suttit på soffan i ettochetthalvt dygn med feber och bara kunnat äta mannagrynsgröt och dricka pepparmintste. Men efter ett tag kändes det som semester och jag har tittat igenom alla våra dåliga tv-kanaler och bestämt mig för att avbeställa de flesta.
Jag försöker att hålla i huvudet två barns läx- och skolschema med två läxor/barn/vecka + utflykter, friluftsdagar och gympa två ggr/vecka/barn, mitt eget jobbschema + kiro + yoga + vad annat jag kan tänkas ha för mig, om J jobbar i Sverige eller inte (han håller tack och lov reda både på sig själv och en hel massa andra saker) och en massa hushållsgrejer som matlagning, tvätt (har numera lagad tvättmaskin, men ett eftersläpande tvättberg som eventuellt aldrig kommer att bli tvättat, ibland vbill jag bara slänga alla kläder och allt TYG), städ (tur att vi haft två discon på två veckor, det har aldrig varit så städat i den delen av lägenheten (kanske skulle vi ha tomma rum överallt?)). Har dessutom sett till att barnen ska vara hemma i 8 veckor i sommar. J har semester i 4 veckor. Jag funderar på att ha semester i 10 veckor, det är ju en av fördelarna med att vara frilans, att kunna välja själv. (Nackdelen är ju att jag då inte drar in några pengar alls.)
Fast jag har läst halva Slutet på Mr Y och den är rätt underbar, Sempre Susan var jättejättejättebra och vi behöver ju faktiskt inte ha så mycket kläder när vi åker till Skåne över långhelgen, det är ju sommar.

2 kommentarer:

Evova sa...

sa jag maste gett bort 'the end of mr y' till nan annan... gav jag dig 'pop co' iallafall? gillar verkligen hennes bocker!

Eva-L sa...

Jag fick Popco, har inte börjat än, men snart!