måndag, mars 05, 2012

Läsrapport februari

lisa shearin - magic lost, trouble found

john green - the fault in our stars

elly griffiths - flickan under jorden

elly griffiths - janusstenen

eriksson & axlander sundqvist - kråkflickan

eriksson & axlander sundqvist - hungerelden

elly griffiths - the house at sea's end

w.a. hoodless - air raid a diary and stories from the essex blitz

craig dilouie - tooth and nail

joe abercrombie - the blade itself

joe abercrombie - before they are hanged

s.j. watson - before i go to sleep

peter madsen - valhall den samlade sagan 2


vanlig bok: 8
e-bok:5

Utöver det här läste jag om ett eller två Foxtrot-album och en Ehrenmark-samling. Sammantaget är jag väldigt nöjd med den här månaden eftersom jag tack vare Feuerzeug (och Bokstävlarna) tog tag i Abercrombie och det var verkligen roligt att läsa fantasy, som inte var så YA-unfluerad utan lät personerna svära på riktigt och ha sex som inte påminde om sexet i Barbara Cartlands värld. Lisa Shearins böcker hittade jag via Felicia Day på Goodread och de är stor underhållning om en som jag ägnar en del tid åt palas (holy) och magear (arcane).

2 kommentarer:

Evova sa...

Min februarilista - Pratchett. Jag ar fast i en fas nar jag bara laser om bocker. Inte bra, men det gar nog over.

Eva-L sa...

Det är ok att ta det lugnt ibland. Jag började precis på Guards! Guards! och det är ju bra böcker.