tisdag, april 09, 2013

Läslista februari

Ja, det är ju inte ens mars längre, but here goes:


anna funder - all that i am

veronica roth - divergent

keigo higashino - the devotion of suspect x

barbara vine - child's child

kami garcia, margaret stohl - beautiful creatures

marcia muller - eye of the storm

mhairi mcfarlane - you had me at hello

cara hoffman - so much pretty

amy plum - until i die

melina marchetta - jellicoe road

mats jonsson - mats kamp

karen thompson walker - the age of miracles

guy delisle - pyongyang a journey in north korea

Antal böcker: 13
E-böcker: 4
Omläsning: 0

Jag läste rätt mycket i februari. Den största överraskningen var att Until I Die var så väldigt bra. Andrabok i trilogi, den första var OK, men kom aldrig riktigt igång, men i den här föll allt plötsligt på plats. Ser nu fram emot sista delen. Eye of the Storm borde ha varit en omläsning, eftersom jag trodde att jag hade läst allt Marcia Muller skrivit om Sharon McCone, men så var det inte. Synd att den var så trist bara, men de tidigare böckerna är inte lika bra som de senare. Mycket YA: Divergent hade varit bra om inte hungerspelen hade funnits, Jellicoe Road hade varit FANTASTISK om jag hade varit 15. Beatiful Creatures varken varken bra eller dålig. Jag har ingen lust att läsa fortsättningen, men ramlar jag över dem på bibblan så gör jag det.The Devotion of Suspect X må jämföras med Stieg Larsson (ÅH, har någon skrivit en bok som påminner om en BRITTISK thriller TROTS att hen inte är BRITT), men var ca 1000 ggr bättre än Larsson. Fast en helt ordinär thriller, om än i exotisk miljö. So Much Pretty, var obehaglig och bra, (bra som Flynns Dark Places, inte som Gone Girl, som är  tråååååkig.)

Inga kommentarer: