tisdag, april 09, 2013

Läslista mars

Inte lika många som i februari, eftersom jag fick Netflix och inte hade sett Veronica Mars.


richelle mead - spirit bound

richelle mead - last sacrifice

brian k. vaughan, adrian alphona, craig yeung - runaways vol.4 true believers

jane fallon - foursome

jenny colgan - talking to addison

bergmark elfgren et al. - berättelser från engelsfors

carol rifka brunt - tell the wolves i'm home

terri thayer - old maid's puzzle

Antal böcker: 8
E-böcker: 4
Omläsning: 2

Ja, vad fan ... Jag dissar förmodligen helt OK YA och så läser jag om eventuellt förkastlig annan?! Richelle Meads böcker är inte särskilt välskrivna och inte särskilt originella, men de går snabbt att läsa, finns på min(a) läsplatta(or) och den första i serien (som jag dock inte läste nu) är riktigt bra.
Runaways är en underbar Marvel-serie som jag hittade via Glory Box och blev mycket förtjust i tack vare smart dialog och älskansvärda ungar (händer inte särskilt ofta att jag gillar såna). På tal om Glory Box, så kom ju äntligen Berättelser från Engelsfors ut och som väntat är den så rysligt snygg. Och bra. Och snygg. Jag var på två signeringar och räknar med groupiestatus snarast. Tell the Wolves I'm Home sträckläste jag i min soffa och från cirka mitten grät jag tills den var slut. Bra var den också.

Inga kommentarer: