torsdag, december 05, 2013

Bloggjulkalender 5

5. Den finaste kramen jag fått

Av alla kramar någonsin? Det kan jag inte svara på, det är ju flera stycken som utmärker sig.
Däremot har jag en kompis som ger dom bästa kramarna någonsin. Har aldrig varit med om någon som kramar en så innerligt, utan egentlig orsak. Hon bara kramas bra helt enkelt. Lagom hårt, släpper inte taget och hon lyckas alltid förmedla en massa kärlek och då står vi inte ens varandra särskilt nära. Jag har nämnt det för andra, men inte till henne, det kanske jag borde. Jag är en lite obekväm kramare, men tycker det kan vara mysigt när det är otvingat. Jag kramar absolut kompisar, folk som jag känner mig nära, särskilt barnen (men även där kan jag känna mig kvävd, haha, men så krams vi också flera ggr om dagen, jag tror det är nyttigt för deras utveckling och snart flyttar de hemifrån).  Skulle dock ändå vilja se att handslag blev vanligare igen. (Särskilt med män, som en knappt känner, men som envisas med att kramas, himla obekväm känsla det.)

Inga kommentarer: