måndag, mars 31, 2014

Bokresan 2014

 Först fick jag en påse böcker och läste genast Erlend Loes Inventering, vilket många verkar ha gjort.
 Sen fick jag någons bästa pocket (egentligen fick jag Nicole Krauss Kärlekens historia, men den hade jag ju redan (signerad!) så jag bytte med Annette och fick fortsättningen på Oryx & Crake, som jag hoppas tordas läsa.
 Jag skrev några listor boktips. Och har redan köpt ett av dem, Victoria Claytons Den försvunna bruden, som Maggan tipsade om, fast på engelska så Running Wild, och den är ganska så underbar och rolig.
 När vi diskuterade feministisk litteratur fick vi sherry. Mitt nagellack heter Fiore och är ett Julep-nagellack som jag köpte för att det ser ut som torkat blod. Många av kulturtanterna hade fina nagellack, snyggt rött, blått och rosa. Vi var ganska rörande överens om feminismens betydelse och vikt och jag önskar att vi hade haft mer tid att prata om det. Det märktes att många hade ganska mycket att säga och jag hade gärna hört mer.

 Här har vi På spåret-littquiz. Mitt lag, Schäsen (alltså jag vill inte driva med stereotypen folk från Göteborg som är roliga, men jag har skrattat rätt mycket den här helgen - sammanträffande? I think not ...), var fenomenalt bra, och kom på femte plats. Vi kom fram till att vi måste börja tävla mot folk som kanske inte är fullt så bra på litteratur, för att ha en chans. Vi kommer aldrig att glömma Gaborone (eller, jag hade visst redan glömt, jag trodde det hette Garbarone) och inför nästa års quiz ska vi råplugga in Törnfåglarna, för då kommer vi att vinna.
 Jag läste inte lika mycket som förra året, istället sov jag.
 Och gick ut och gick.
 Och tittade närmare på allergiframkallande videkissar.
 Men den sista förmiddagen var alla soffor och fåtöljer fullsatta och alla bara läste och läste.

Sen körde jag hem mig och Majsan till Aspudden (Majsan bor egentligen åt ett helt annat håll på andra sidan stan, men när man åker med mig får man inte välja) och vi hittade och jag körde inte på några andra bilar.

2 kommentarer:

Bokmoster sa...

Även jag började med Loe, får nog till ett inlägg om boken i morgon. Håller med dig ang feminismsnacket, det hade varit roligt att utveckla diskussionen ytterligare. Kanske nästa gång!

Eva-L sa...

Ja, det var precis dig jag ville prata mer med! Hoppas, hoppas vi båda får plats nästa år med.