tisdag, mars 11, 2014

Hemsökta hus

Det mest hemsökta huset av alla av Charles Addams. Jag älskar alla familjen Addams-hus: teckningar, filmhus, musikalinteriörer (när jag fyllde en massa år för ett tag sen var min present en resa till NY med boende på Library Hotel och musikalbesök - The Addams Family Musical). Ett viktorianskt kråkslott är mitt största drömhus, men det är tveksamt om jag skulle tordas bo i ett eftersom jag är så gräsligt mörkrädd. Ibland läser jag böcker om hemsökta hus, det kan gå bra. Till exempel Her Fearful Symmetry har kanske inte århundradets bästa story, men hemsökheten och HUSET fungerar perfekt och boken är klart läsvärd tack vare den delen (och Highgate Cemetery, lite av en vallfartsort för oss som gillar viktorianska kråkslott).



Jag har lånat bilden här.

Boktimmens tematisdag.

2 kommentarer:

Feeejay sa...

Åh, Her fearful symmetry är väl Audrey Niffenegger, yes? Måste nog läsa. :)

Gillar också viktorianska kråkslott, gotiskt och mysigt :)

Marie (enochannanbok) sa...

Hur kunde jag glömma familjen Addams och Niffenegger.