onsdag, mars 05, 2014

Läslista september (2013)

Det stör mitt ordningssinne att det saknas läslisteinlägg.

rick riordan - percy jackson, född hjälte

mats strandberg - halva liv

iain banks - the wasp factory

christine falkenland - trasdockan

jo nesbø - gengångare

charles burns - black hole

per nordangård - livet i london

robin sloan - mr penumbra's 24-hour bookstore

Mats Strandbergs Halva liv utspelar sig i Borrby, eller, som tur är, strax utanför Borrby, annars hade jag nog inte tordats bo kvar (bo=vara där rätt ofta) eftersom det är en otäck bok. Otäck och fin.
Jag läste The Wasp Factory alldeles för sent, och även om jag hade läst den tidigare hade jag nog inte gillat den så mycket, för det är inte min typ av skräck/otäckheter. Jag går inte igång på insekter och smådjurskadaver. Mr Penumbra's 24-hour Bookstore fick jag låna av Johan och jag gillade den. Jag vet att jag hade några invändningar (för långrandig?), men bra idé och rätt rolig dialog.


Inga kommentarer: