måndag, mars 17, 2014

Söndagsnöje

 Aspuddens bibliotek är nyrenoverat och har söndagsöppet! Jag stod och höll i Kodnamn Verity i bokhandeln häromdagen, men tyckte att 160 kronor var lite väl dyrt (har lagt ca 350 kronor på paranormal romance under några veckor, don't arsk me om billiga e-böcker från ama*on), så det var extra trevligt att hitta den på bibblan bara dagen efter. Farsot är fortsättningen Fienden, men om jag fattat saken rätt är det förhistorien=ofta mkt bra del av dystopi.
Efter biblioteksbesöket gick jag hem och bakade en banan- och bergamott*sockerkaka i mina nya sockerkaksform (secondhand-fynd från Hjärta till Hjärta i Motala, och ja, de stavar med stort h i båda hjärtana). Perfekt form och nu när jag äntligen verkar ha insett att ugnen faktiskt är en varmluftsugn, perfekt kaka.

*Har alltså bergamott kvar från januari(?); den tar aldrig slut, men håller tydligen hur länge som helst. Alla kycklingrätter och alla kakor smaksätts just nu med bergamott. Tur att det är gott.

Inga kommentarer: