tisdag, mars 25, 2014

Tematisdag: London

Jag skulle behöva skriva en roman, men jag gör en smidig lista.

1985 - Första besöket. Charter med mamma, kusin Malin och moster Lena. Vi bor i Bayswater.
1992-1993 - Aupair i norra London. Alexandra Park.
1997- Första resan med Johan. En vecka, vi bodde i Pimlico. Såg The Mouse Trap.
1998-1999 - Pluggar i Guildford. Åker till London emellanåt.
2000 - (aug-okt) - Flyttar till Guildford, jobbar i Farnham, besöker London 2-3 ggr.
2000 (nov) - Flyttar till Enfield, Greater London Borough
2001 - Första besöket med N, 11 månader  och Johan. 1 vecka, vi bor i Bayswater. Går på King's Road.
2003 - Weekendresa i april med N, Johan och Johans föräldrar. Vi bor på Dorchester.
2004 - Weekendresa med både E och N, Johan, Johans föräldrar, Johans bror med familj. Vi bor på Dorchester ("dorkan").

Här följer några år när jag mest reser till Brighton, med enstaka besök, tillsammans med Eva, i London.

2008 - Weekendresa. Mayfair Hotel, med N. E. och Johan. Vi ser Rowan Atkinson i Oliver!
2010 - Weekendresa med Johan i maj, vi bor bredvid Trafalgar Square, ser Shakespeare på The Globe
2011 - Weekendresa med syster. November. Vi bor i Earl's Court. Det regnar en massa.
2012 - Weekendresa med syster och mamma. September? Vi bor i Earl's Court. Åker till Brighton över dagen.
2012/13 - Nyår i London, Kort resa med N., E. och Johan. Vi står på Lambeth Bridge och ser fyrverkerier. Vi bor i Earl's Court.
2013 - Eva flyttar äntligen hem till England, efter några år i NY, och bosätter sig i Belgravia. Äntligen en inramning värdig oss. (Golvet i badrummet sluttar så mycket att man får hålla sig i väggen för att inte ramla).

2014? Om jag får som jag vill så åker J. och jag till Eva och J. i augusti/september.

Jag ser mig inte som någon London-fantast, inte alls faktiskt. Jag är bara hemma där. Jag vet var jag är och jag vet var jag ska.

Boktimmen ska också till London, i augusti, jag vill följa med.

1 kommentar:

Feeejay sa...

Är helt förstummad, vilken Londonär du är! (Vet inte riktigt hur man ska verbalisera att man är ofta i London?) Varför inte ta en tripp till Worldcon? Börja med Swecon och arbeta dig upp :)