tisdag, mars 04, 2014

Varför är det egentligen viktigt att vara en läsare?

Jag har precis suttit igenom en två och en halv timme lång föreläsning (och så har jag installerat en skrivare idag) så jag har inte mycket kvar att ge.

Tungt första-ämne som kan besvaras på så många olika sätt. Viktigt för mig, viktigt för andra, viktigt för levande, viktigt för döda (Janos Kovacs, när dog han egentligen?), viktigt för barn, viktigt för vuxna.

Det viktigaste tror jag är att en som läsare är fullt beredd att acceptera någon annans värld, tankar och ord. Sedan kan läsare vara otroligt insnöade och territoriella och uteslutande, men de accepterar åtminstone att det finns minst ett annat sätt att se på världen och vill gärna ta del av det.

1 kommentar:

Feeejay sa...

Det var absolut ett tungt första ämne, nästa ämne kommer förhoppningsvis bli enklare ;) Och sen ännu enklare därefter. :)